Hjem/Blogg/Kjøpsbetingelser Riis Interiør AS

Butikk, Interiørkonsulent, Interiørkonsultasjon, Produksjon

Kjøpsbetingelser Riis Interiør AS

Marie Risøe Carlberg

Administrativ leder og HR-ansvarlig

KJØPSBETINGELSER RIIS INTERIØR AS, Organisasjonsnummer 930 959 596

Kjøpsbetingelsene gjelder for salg av alle produserte- og bestillingsvarer fra Riis Interiør AS. Har du spørsmål angående din bestilling eller til varer kontakt oss, vi ønsker å hjelpe deg:

Tel. 22136680 mandag til fredag mellom 09-16 eller send en e-post til riis@riisinterior.no

1) Bestilling av produksjon og søm over disk
Om kunden ikke har betalt for profesjonell oppmåling og konsultasjon, er kunden selv ansvarlig for å oppgi all nødvendig informasjon som leverandøren trenger, herunder mål og mengder, for at vi kan produsere ønsket produkt(er). Riis Interiør AS tar kun ansvar for egen måltaking, ref. punkt 2. Vi syr/produserer på mål, mengde og utførelse bestilt av kunden, og oppsøker ikke detaljer og informasjon som ikke deles uoppfordret av kunden.

2) Profesjonell oppmåling
Om kunden kjøper profesjonell oppmåling, står Riis Interiør ansvarlig for mål tatt og mål som blir brukt i søm/produksjon.

3) Søm- og interiørkonsultasjon
Ved å kjøpe konsultasjon får kunden sømtekniske råd og ved behov; helhetlig interiørsparring på innredning av et rom eller bolig.

Har kunden ikke betalt for timer knyttet til enten oppmåling, eller konsultasjon, vil alltid punkt 1 gjelde.

4) Retur
Spesialproduserte varer og bestillingsvarer tas ikke i retur.

5) Priser og avgifter
Våre priser er oppgitt i norske kroner (NOK), inkludert gjeldende moms. Utstedte pristilbud står i 2 måneder fra dato kunden mottok tilbudet skriftlig per mail. Ved årsskifte står pristilbud til senest 1. februar, uavhengig av 2 måneders bestemmelsen, grunnet generell i prisoppgang i bransjen per 1. februar årlig.

6) Igangsettelse og leveringstid
Kundens forpliktelser:
– Les nøye igjennom pristilbud fra Riis Interiør, og dobbeltsjekk at beskrivelse og mål stemmer og er spesifisert som avtalt.
– Ved innbetaling av forskudd, godkjenner du som kunde informasjon og priser oppgitt i tilbudet. Ingen prosjekter eller bestillinger blir iverksatt før avtalt forskudd er på konto til leverandør
– Eventuelle forespørsler om endringer i pristilbud skal oversendes leverandøren skriftlig

Leverandør sine forpliktelser:
– I rimelig tid etter at det kreative arbeidet er fullført, det vil si prosessen frem til et pristilbud foreligger, skal leverandøren ha sendt over et komplett utarbeidet pristilbud
– Eventuelle endringer skal føres inn i gjeldene pristilbud og aksepteres skriftlig av kunden før de gjøres gjeldene
– Små til mellomstore prosjekter har standard leveringstid på 6 uker fra første, påfølgende mandag
– Store prosjekter har leveringstid på minimum 8 uker. Er du usikker på om ditt prosjekt er lite, mellomstort eller stor, så spør din salgskonsulent
– Leverandøren skal holde kunden fortløpende oppdatert om eventuelle forsinkelser

7) Svartid fra Riis Interiør
Generelle henvendelser sendt til riis@riisinterior.no skal normalt besvares innen 1 virkedag, med mindre annet er oppgitt i f.eks autosvar. Konsulentene våre jobber på skift i butikk (i front) og prosjekt (kontor). Dagene de jobber i front, har de ikke tilgang på e-post. Svartiden kan derfor være inntil 2 virkedager. Responstid på sosiale medier er inntil 3 virkedager.
Om forespørselen din haster, kan du ringe oss på +47 22136680.

8) Fabrikasjonstoleranse
Vi gjør oppmerksom på at fabrikasjonstoleransen på myke materialer er høyere enn på harde.

9) Lagerleie
Lagerleie påløper etter 3 uker fra ferdig/ankommet dato.

10) Forventninger
Alt Riis Interiør syr og produserer er unikt og lages spesielt til den enkelte kunden. Det finnes sjeldent et sammenlignbart produkt eller løsning. Dersom kunden kjøper profesjonell oppmåling, konsultasjon og montering, har vi større forutsetning for å dele nødvendig informasjon med kunden til hjelp for bedre forventningsavklaring. Utover dette er en vare eller tjeneste som ikke stod til forventningen, ikke reklamasjonsberettiget.

11) Reklamasjon
Ved en eventuell reklamasjon, er det kunden som sitter på bevisbyrden. Det vil si at du må selv ta deg bryet med å bevise reklamasjonsgrunnlaget. For at vi kan ta stilling til om det er en rettmessig reklamasjon, må du fremvise varen til oss i Heggelibakken 2. Om det viser seg at det er en rettmessig reklamasjon, er våre kostnadsforpliktelser som leverandør knyttet til varen direkte, og ikke indirekte kostnader, som for eksempel transport og montering

12) Kundeservice
Adresse: Riis Interiør AS, Heggelibakken 2, 0375 Oslo, Norge
Telefon: 22 13 66 80, E-post: riis@riisinterior.no
Telefontid: Hverdager kl 09:00 – 16:00

Flere blogginnlegg